Các bạn đang Xem Cuốn Sách có tự đề "dollars and sense: how we misthink money and how to spend smarter" thuộc danh mục thể loại "personal development" được xuất bản bởi nhà xuất bản "Harper Collins USA". Cuốn sách này được phát hành với hình thức bìa "bìa mềm" và đang là một trong những cuốn sách bán chạy nhất trên thị trường hiện nay.
Bạn có thể Tải cuốn sách "dollars and sense: how we misthink money and how to spend smarter" PDF một cách rất nhanh chóng theo hướng dẫn bên dưới:
Chào mừng Bạn đã ghé thăm trang Website TaiSachPdf.VN – Nơi bạn có thể tìm kiếm những cuốn sách hay và mới nhất hiện nay. Cuốn sách dollars and sense: how we misthink money and how to spend smarter của tác giả “dan ariely“ được “Harper Collins USA” xuất bản với hình thức “bìa mềm” đang được rất nhiều đọc giả quan tâm thuộc thể loại “personal development”.
Sách vốn là kho tàng tri thức quý báu, có khả năng thay đổi cuộc sống của nhiều người. Website TaiSachPdf.VN đã cung cấp một môi trường cho phép mọi người tiếp cận hàng ngàn cuốn sách PDF thuộc đa dạng thể loại.
Các bạn có thể truy cập vào Website TaiSachPdf.VN để xem và tải cuốn sách "dollars and sense: how we misthink money and how to spend smarter" dưới các định đạng File: PDF, AZW3, EPUB, PRC để đọc thuận tiện hơn. Bên dưới là thông tin cơ bản của cuốn sách "dollars and sense: how we misthink money and how to spend smarter"
tên nhà cung cấp | harpercollins publishers |
---|---|
tác giả | dan ariely |
nxb | harper collins usa |
năm xb | 2018 |
trọng lượng (gr) | 100 |
kích thước bao bì | 10.6 x 1.8 x 16.8 cm |
số trang | 288 |
hình thức | bìa mềm |
tác phẩm hiển thị trong | harpercollins publishersnew arrivalsnew arrivals - personal development |
tác phẩm download nhiều nhất | top 100 tác phẩm personal finance download nhiều của tháng |
Dollars and Sense: How We Misthink Money and How to Spend Smarter
- Why is paying for things painful?
- Why are we comfortable overpaying for something in the present just because we've overpaid for it in the past?
- Why is it easy to pay $4 for a soda on vacation, when we wouldn't spend more than $1 on that same soda at our local grocery store?
We think of money as numbers, values, and amounts, but when it comes down to it, when we actually use our money, we engage our hearts more than our heads. Emotions play a powerful role in shaping our financial behavior, often making us our own worst enemies as we try to save, access value, and spend responsibly. In Dollars and Sense, bestselling author and behavioral economist Dan Ariely teams up with financial comedian and writer Jeff Kreisler to challenge many of our most basic assumptions about the precarious relationship between our brains and our money. In doing so, they undermine many of personal finance's most sacred beliefs and explain how we can override some of our own instincts to make better financial choices.
Exploring a wide range of everyday topics--from the lure of pain-free spending with credit cards to the pitfalls of household budgeting to the seductive power of holiday sales--Ariely and Kreisler demonstrate how our misplaced confidence in our spending habits frequently leads us astray, costing us more than we realize, whether it's the real value of the time we spend driving forty-five minutes to save $10 or our inability to properly assess what the things we buy are actually worth. Together Ariely and Kreisler reveal the emotional forces working against us and how we can counteract them. Mixing case studies and anecdotes with concrete advice and lessons, they cut through the unconscious fears and desires driving our worst financial instincts and teach us how to improve our money habits.
The result not only reveals the rationale behind our most head-scratching financial choices but also offers clear guidance for navigating the treacherous financial landscape of the brain. Fascinating, engaging, funny, and essential, Dollars and Sense provides the practical tools we need to understand and improve our financial choices, save and spend smarter, and ultimately live better.
Tác Giả: b. jeffrey madoff
Nhà Xuất Bản: hachette book group
Tác Giả: john f. demartini
Nhà Xuất Bản: penguin books
Tác Giả: harvard business review, dan cable, peter bregman, harrison monarth
Nhà Xuất Bản: ingram academic services
Tác Giả: robert waldinger, marc schulz
Nhà Xuất Bản: penguin books
Tác Giả: richard carlson
Nhà Xuất Bản: hachette book group
Tác Giả: mika brzezinski, daniela pierre-bravo
Nhà Xuất Bản: hachette book group
Tác Giả: mark simmonds, lucy streule, melissa doman ma
Nhà Xuất Bản: usborne
Tác Giả: christopher see, chris john tyreman
Nhà Xuất Bản: grantham book services
Tác Giả: amy leigh mercree
Nhà Xuất Bản: sterling publishing
Tác Giả: tasha eurich
Nhà Xuất Bản: macmillan publishers